fbpx

Co robić a czego nie robić

Dbałość o ogólną kondycję naszego zdrowia jest również bardzo ważnym elementem, który ma istotny wpływ na wygląd naszej skóry. Redukcja stresu, odpowiednia ilość snu czy regularne uprawianie sportu z pewnością pomogą twojej skórze wyglądać zdrowo, a także podniosą Twoje samopoczucie.

 

Postaraj się ograniczyć stres do minimum.

Im bardziej jesteś zestresowany, tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia trądziku i wyprysków. Gospodaruj tak swoim czasem, aby móc bezstresowo budzić się i zasypiać. Może to obejmować skrócenie codziennej listy rzeczy do zrobienia. Upewnij się także, że co tydzień poświęcasz wystarczająco dużo czasu na hobby, które lubisz. Nie zapomnij o odpoczynku i relaksie.

Sen

Dobrze się wysypiaj. Nastolatki potrzebują około 8 do 10 godzin snu, podczas gdy dorośli potrzebują około 7 do 8 godzin. Niewystarczająca ilość snu sprawi, że będziesz czuł/a się zmęczony/a przez cały dzień, a także spowoduje pojawienie się woreczków pod oczami, które nie są zbyt estetyczne.

Śpij na jedwabnej lub satynowej poszewce na poduszkę. Będzie znacznie łagodniejsza dla twojej skóry i włosów. Jeśli nie możesz znaleźć jedwabnej lub satynowej poszewki na poduszkę, użyj bawełnianej z dużą liczbą nici.

Śpij na plecach. Spanie na boku może prowadzić do zmarszczek, szczególnie po stronie, na której śpisz.

Słońce

Używaj kremu przeciwsłonecznego, nawet w pochmurne dni. Zalecany filter z ochrona 30 SPF. Jeśli będziesz długo przebywać na zewnątrz, zabierz ze sobą krem ​​przeciwsłoneczny i nakładaj go co 2-3 godziny; w miarę upływu czasu będziesz się pocić, co czyni filtr przeciwsłoneczny mniej skutecznym.  Oto kilka dodatkowych wskazówek dotyczących ochrony skóry na słońcu:

Noś długie rękawy i spodnie oraz czapki z szerokim rondem.

Noś także ubrania wykonane z ciasno tkanych tkanin; cienkie tkaniny, takie jak bawełna, mogą nie zapewniać wystarczającej ochrony przed szkodliwym promieniowaniem UV słońca.

Unikaj wychodzenia na słońce w godzinach od 10.00 do 14.00, ponieważ wtedy promienie słoneczne są najsilniejsze i najbardziej szkodliwe.

Aktywne życie

Uprawiaj odpowiednią ilość sportu. Postaraj wygospodarować czas na 2-3 godzin ćwiczeń w ciągu tygodnia. Ćwiczenia są dobre nie tylko dla twojego ciała, ale także dla twojej skóry. Pomaga podnieść poziom tlenu i składników odżywczych w skórze. Ponadto, gdy się pocisz, twoje ciało pozbywa się toksyn, które pomogą oczyścić skórę.

Make-up

Unikaj noszenia makijażu i pamiętaj, aby go całkowicie zmyć przed pójściem spać. Makijaż może sprawić, że Twoja skóra będzie wyglądać ładnie, ale jeśli będziesz nosić go zbyt często, może to prowadzić do wyprysków i trądziku. Nigdy nie idź spać podczas makijażu; zawsze usuwaj go za pomocą zmywacza do makijażu i delikatnego płynu do mycia twarzy.

Alkohol, papierosy, kofeina

Zredukuj lub wyeliminuj kofeinę, papierosy i alkohol. Wszystkie te rzeczy mogą uszkadzać i wysuszać skórę. Palenie powoduje starzenie się skóry i zwiększa widoczność zmarszczek. Palenie szkodzi również skórze poprzez zmniejszenie przepływu krwi i zwężenie naczyń krwionośnych w pobliżu powierzchni skóry. Palenie niszczy również kolagen i elastynę, co wpływa na elastyczność i siłę skóry. Zrób wszystko, aby rzucić palenie, jeśli jesteś palaczem. Kawa i alkohol działają również bardzo odwadniająco i mogą prowadzić do wysuszenia skóry oraz zmarszczek.

Kawa jest również kwaśna, co może zepsuć poziom hormonów i produkcję oleju przez skórę. Co może spowodować trądzik.

Nie każda kofeina jest zła, szczególnie jeśli jest przyjmowana z umiarem. Czarna kawa, czarna herbata i zielona herbata są pełne przeciwutleniaczy, które są korzystne dla skóry. Pij nie więcej niż 2 lub 3 filiżanki kawy lub herbaty dziennie i pamiętaj, aby pić dużo wody.

Sprawdź teraz!

0

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Koszyk

loader